Lediga jobb som Administrativ assistent i Arboga

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Arboga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Arboga som finns hos arbetsgivaren.

Administratör - extra jobb

Ansök    Okt 26    Treefling AB    Administrativ assistent
Om oss: Treefling utvecklar och tillverkar hygienartiklar som är 100% naturliga och ekologiska samt att vi tar ansvar för miljön och vårt klimat! Vi är med och sponsrar med nya träd längs Göta Kanal. Arbetsuppgifter: Vill du vara med och arbeta extra som administratör i ett växande bolag med stark tillväxt då ska du ta kontakt med oss. Vi ser gärna att du studerar på Universitet/högskola och behöver ett extra jobb. Du kommer att arbeta med allt ifrån att s... Visa mer
Om oss:
Treefling utvecklar och tillverkar hygienartiklar som är 100% naturliga och ekologiska samt att vi tar ansvar för miljön och vårt klimat! Vi är med och sponsrar med nya träd längs Göta Kanal.
Arbetsuppgifter:
Vill du vara med och arbeta extra som administratör i ett växande bolag med stark tillväxt då ska du ta kontakt med oss. Vi ser gärna att du studerar på Universitet/högskola och behöver ett extra jobb. Du kommer att arbeta med allt ifrån att svara på mail till att lägga upp beställningar i vårt ordersystem. Vi behöver någon som har god datorvana och som kan kommunicera och utrycka sig i skrift.
Vem söker vi?
Vi söker en person är glad och framåt och som gillar att arbeta i ett team.
Ansökan
1, gå in och gilla oss på sociala medier: Instagram: treeflingorganic
2, maila in ditt cv med personligt brev till [email protected]
3, Märk ansökan med ”administratör” i ämnesraden.
Läs mer om oss på: www.treefling.se Visa mindre

Projektadministratör

Ansök    Sep 19    SAAB AB    Administrativ assistent
På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats. Din framtida utmaning Som projektadministratör kommer ditt huvudsakliga arbetsområde att vara stöttning till projekten med frågor kring artiklar, dokument och ändringshantering. Stor del av arbetet sker i affärssystemet IFS och kringliggande miljöer. D... Visa mer
På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.

Din framtida utmaning

Som projektadministratör kommer ditt huvudsakliga arbetsområde att vara stöttning till projekten med frågor kring artiklar, dokument och ändringshantering. Stor del av arbetet sker i affärssystemet IFS och kringliggande miljöer.

Du kommer att arbeta självständigt men ingår som en del av ett team kopplat till ändringstjänst med bland annat Configuration Management. Det är till stor fördel är om du har vana från tidigare servicenära yrken då tjänsten innebär kontaktytor mot flertalet projekt och kunder.

Din profil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och tycker om ordning och reda. Vi tror att du som söker har intresse för dokumenthantering och granskning. För att lyckas i rollen behöver du vara både utåtriktad och drivande i ditt arbete. Du är också prestigelös och har en god förmåga att ta egna initiativ. Som person är du serviceminded och gillar att jobba i team. Du är van att hantera olika regelverk och van vid att arbeta i olika processer. Du har även erfarenhet av att arbeta administrativt och har god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i större affärssystem så som IFS eller motsvarande och erfarenhet av att hantera produktstrukturer. Tidigare erfarenhet av servicenära arbete eller liknande roll är också meriterande.



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.

Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Du kan ansöka på antingen svenska eller engelska.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Administratör till FMLOG Försörjning

Hos Försvarsmaktens Logistik Försörjning får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Vid enheten Försörjning anskaffar, lagerhåller, vidmakthåll... Visa mer
Hos Försvarsmaktens Logistik Försörjning får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Vid enheten Försörjning anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar vi förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete.



Huvudsakliga arbetsuppgifter


FMLOG Försörjning söker Administratörer för verksamhetsnära stöd till chefer, HR- och SÄK-funktioner. Din roll är stöd vad avser administration och dokumentation, dvs. skapa dokument, genomföra indateringar i Försvarsmaktens stödsystem, delta i säkerhetshöjande arbete samt ansvara för planering och uppföljning av utbildningar som enhetens medarbetare ska genomföra.
Du kommer vara ett stöd till chefer i samband med rekryteringar, t ex referenstagning, grundutredningar inför säkerhetsprövning och administration.

Som administratör har du en bred och omväxlande roll samt många kontaktytor både inom enheten och utanför.
Rollen är en del av avdelningen Ledningsstöd men stödjer hela enheten som består av drygt 300 medarbetare på ca 10 olika platser i landet. Därav förekommer resor i tjänsten.

För oss är det viktigt med en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar.

 

Kvalifikationer


• Akademisk utbildning inom personal, förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Arbetat med HR- och/eller SÄK-frågor
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av att dokumentera
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Meriterande


• Erfarenhet inom Statliga tjänst
• Ekonomihantering
• Erfarenhet av system PRIO
• Har genomfört GMU, Kombattantutbildning eller motsvarande
• Aktiv i Hemvärnet eller annan frivilligorganisation kopplat till Försvarsmakten




Personliga egenskaper

Försvarsmakten och FMLOG befinner sig i en snabb och spännande förändringsresa och vi söker dig som samarbetar effektivt med andra för att gemensamt uppsatta mål. Du har ett metodiskt och strukturerat tillvägagångssätt, planerar i förväg och kan vid behov göra egna prioriteringar. Du delar med sig av kunskaper, erfarenheter och information samt bidrar till en stabil och förtroendeskapande arbetsatmosfär.
Du är lojal mot tagna beslut och medverkar till att dessa verkställs.
Du är intresserad av och kan använda din specialistkompetens och sakkunskap samt vill kontinuerligt utvecklas.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Sysselsättningsgrad : 100 %
Arbetsort: Arboga
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Vid frågor om tjänsten kontakta Ledningsstöds chef Tomas Malmkvist

Fackliga företrädare:
OFR/S, Håkan Antonsson
SACO, Pernilla Kjellgren
SEKO, Madelene Ekholm

Samtliga nås via växeln på telefonnummer 0589-40400


Välkommen med din ansökan senast 2022-10-02. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev.



 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Administrativ assistent, vikariat

Ansök    Mar 31    Arboga kommun    Administrativ assistent
Barn- och utbildningskontoret är en central funktion med olika stödfunktioner till verksamheten. Här arbetar skolchef, verksamhetschefer för grund- och grundsärskolan och förskolan, skolsekreterare, kvalitets utvecklare, ungdomskoordinator, barnomsorgsassistent och personalassistent. Vår skolsekreterare kommer att vara föräldraledig och vi söker efter en vikarie till de administrativa arbetsuppgifterna. Arboga kommun står inför ett nytt arbete med ny h... Visa mer
Barn- och utbildningskontoret är en central funktion med olika stödfunktioner till verksamheten.

Här arbetar skolchef, verksamhetschefer för grund- och grundsärskolan och förskolan, skolsekreterare, kvalitets utvecklare, ungdomskoordinator, barnomsorgsassistent och personalassistent.

Vår skolsekreterare kommer att vara föräldraledig och vi söker efter en vikarie till de administrativa arbetsuppgifterna. Arboga kommun står inför ett nytt arbete med ny hemsida där du kommer att vara delaktig i en arbetsgrupp.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av arbete med:

-Posthantering, diarieföring i W3D3, arkivering.

-Webbredaktör Arboga.se och kommunens informationssida.

- Framtagning av olika typer av underlag för statistik och uppföljning.

- Hantera utskick av olika slag, skriva protokoll och minnesanteckningar.

- Enklare ekonomiadministrativa uppgifter som inköp och beställningar.

- Ny Arboga.se.

-Vara stöd till chefer.

Kvalifikationer
Vi söker en serviceinriktad person med administrativa erfarenheter, du har en administrativ utbildning på gymnasienivå eller annan likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du är prestigelös i de arbetsuppgifter som behöver göras, har lätt för att samarbeta men har också förmågan att arbeta självständigt. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är positiv och har ett genuint intresse för att ge god service och bra bemötande Du är noggrann, strukturerad och hjälpsam.

Du ska kunna hantera den digitala miljön och arbeta i Officepaketet samt flera olika verksamhetssystem för att klara uppdraget. Meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet W3D3. Goda kunskaper i svenska, tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid och omfattning
Deltid 75%, vikariat

Snarast-2023-05-31 Tillträde enligt överenskommelse

 Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning. Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvårdsbidrag och rökfri arbetstid. Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontakt
Britt-Marie Deubler, telefon 0589-871 65

Facklig kontakt
Vision Marina Lundgren, 0589-870 21

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-04-08

Urvalet sker löpande under ansökningstiden





Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker:


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga ? plats för inspiration."


Välkommen du också! Visa mindre

Projektadministratör

Ansök    Jun 27    SAAB AB    Administrativ assistent
På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats. Din framtida utmaning Som projektadministratör kommer ditt huvudsakliga arbetsområde att vara stöttning till projekten med frågor kring artiklar, dokument och ändringshantering. Stor del av arbetet sker i affärssystemet IFS och kringliggande miljöer. Du... Visa mer
På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.

Din framtida utmaning

Som projektadministratör kommer ditt huvudsakliga arbetsområde att vara stöttning till projekten med frågor kring artiklar, dokument och ändringshantering. Stor del av arbetet sker i affärssystemet IFS och kringliggande miljöer.
Du kommer att arbeta självständigt men ingår som en del av ett team kopplat till ändringstjänst med bland annat Configuration Management. Det är till stor fördel är om du har vana från tidigare servicenära yrken då tjänsten innebär kontaktytor mot flertalet projekt och kunder.

Din profil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och tycker om ordning och reda. Vi tror att du som söker har intresse för dokumenthantering och granskning. För att lyckas i rollen behöver du vara både utåtriktad och drivande i ditt arbete. Du är också prestigelös och har en god förmåga att ta egna initiativ. Som person är du serviceminded och gillar att jobba i team. Du är van att hantera olika regelverk och van vid att arbeta i olika processer. Du har även erfarenhet av att arbeta administrativt och har god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i större affärssystem så som IFS eller motsvarande och erfarenhet av att hantera produktstrukturer. Tidigare erfarenhet av servicenära arbete eller liknande roll är också meriterande.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.

Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Du kan ansöka på antingen svenska eller engelska.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Saab är stolt karriärföretag 2022 - läs mera här Visa mindre

Projektadministratör till FMV i Arboga

Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. Om oss FMV, Försvarets mat... Visa mer
Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.

Om oss

FMV, Försvarets materielverk, är en civil myndighet med kunskap om teknik, affärer och försvar. Vår viktigaste uppgift är att i nära samarbete med Försvarsmakten tillhandahålla försvarsmateriel och tjänster, dvs. se till att försvaret har den materiel och utrustning som efterfrågas.

VerkO, Verksamhetsområde, Logistik har som uppgift att tillhandahålla logistikmateriel och -tjänster för Försvarsmaktens förmåga. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med svensk och utländsk industri, andra verksamhetsområden inom FMV samt Försvarsmaktens staber och förband.

Avdelningen Logistikstöd inom VerkO Logistik ansvarar för att definiera, anskaffa, vidmakthålla, vidareutveckla och avveckla Försvarsmaktens olika logistikledningssystem samt tillhandahålla tjänster/produkter för att möjliggöra materielleveranser till FM. Uppgifterna inom vidmakthållande av logistikledningssystem och förutsättningsskapande verksamhet för Logistikstöd löses inom ramen för nio delprojekt inom VerkO Log (LogLed, Matrldata och LogStöd) och ITS.

Målet med verksamheten är i en generell mening att leverera våra uppdrag inom avtalad tid, ekonomi, funktion och kvalitet.

 Arbetsuppgifter
Rollen som projektadministratör är placerad i Arboga inom enheten Logistik och materieldata. Projekten du kommer att jobba med är inom olika områden så som Grund- och Förvaltningsdata, Natokodifiering, Teknisk Information och Internationell Spedition. Förväntningen på projektadministratören är bland annat att stötta och administrera projekten kring leveranser, avtal med leverantörer, projektuppföljning samt ekonomiska prognoser.

Som projektadministratör på FMV förväntas du kommunicera tydligt, frekvent och strukturerat. Du kommer att arbeta med specialister, andra myndigheter och externa entreprenörer.

Vi söker dig som
Vi tror att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av projektadministration eller projektkoordinering och trivs i en social roll med många kontaktytor. Du gillar att samordna och arbeta problemlösande samtidigt som du behåller fokus på helheten. Sedan tidigare har du arbetat med förhandlingar och i dagliga arbetet för du dig väl i svenska och engelska i tal och skrift. Du är en van administratör och använder med lätthet verktygen som Officepaketet erbjuder, har du erfarenhet av MS Project eller liknande så är det mycket meriterande.
Du är en prestigelös lagspelare som bidrar till gruppen genom entusiasm.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.

Tjänsten är placerad i Arboga.

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Per Andersson, OFR/S [Peter Boström, OFR/O Henry Joona och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel).

Om du har frågor ber vi dig kontakta Linda Josefsson på telefon 0736-847707 alt [email protected]

Sista ansökningsdag är 2022-03-06. 

Välkommen med din ansökan.

FMV finns för landet, i många delar av landet. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Koordinator/administrativ assistent till Saab i Arboga

Ansök    Sep 1    SAAB AB    Administrativ assistent
Vi letar efter en enastående koordinator/administrativ assistent som kommer att ge vår chefsgrupp kommmunikations-, planerings- och administrativt stöd på hög nivå. Din Roll Den idealiska kandidaten kommer att vara en erfaren planerare och samordnare med demonstrerad förmåga att effektivt och proaktivt ta sig an arbetsuppgifter. Individen i denna roll måste förstå affärsprioriteringar, visa förmågan att förutse behov och driva på förbättringar inom v... Visa mer
Vi letar efter en enastående koordinator/administrativ assistent som kommer att ge vår chefsgrupp kommmunikations-, planerings- och administrativt stöd på hög nivå.



Din Roll

Den idealiska kandidaten kommer att vara en erfaren planerare och samordnare med demonstrerad förmåga att effektivt och proaktivt ta sig an arbetsuppgifter. Individen i denna roll måste förstå affärsprioriteringar, visa förmågan att förutse behov och driva på förbättringar inom vår verksamhet.

Du kommer att arbeta nära vår ledningsgrupp och cheferna, samt stödja i planering och uppföljning av verksamheten. Tillsammans med dina kollegor kommer du att driva förändringsarbete där såväl arbetssätt, struktur och kultur är i fokus. Som stöd kommer du att ha ett team av högt engagerade kollegor. Vidare får du en bred portfölj av frågor som passar en generalist med ambitioner att arbeta i en intressant och komplex verksamhet.

Dina främsta uppgifter är att:

* Säkerställa att den interna och externa kommunikationen fungerar och är uppdaterad
* Planera, organisera och hantera möten
* Samla in och förbereda information vid presentationer / möten
* Dokumentera mötesprotokoll och hantera åtgärdsposter som rör denna roll
* Organisera, genomföra och hjälpa till med möten inom avdelningen
* Samordna speciella evenemang och gruppaktiviteter
* Driva förbättringsprojekt
* Hålla reda på aktiviteterna i vårt årshjul och hjälpa till och synkronisera arbetsflöden inom vår verksamhet
* Hantera och koordinera lokaler och flytt av dessa



Din Profil

Du som söker dig till oss är serviceminded, snabb på att lära nytt och trivs med att få saker att hända.

Expertis inom MS Office (Outlook, Word, PowerPoint och Excel) anses vara en stor fördel precis som dokumenterad erfarenhet av att utöva gott omdöme, diskretion och sekretess i dina arbetsuppgifter.

Du bör vara proaktiv såväl som initiativtagande och drivande.

Ha kommunikationsförmåga i både svenska och engelska är en förutsättning eftersom du kommer att vara i ständig interaktion med teammedlemmar, kunder och andra intressenter.

Egenskaper som vi värdesätter är flexibilitet, kvalitet, vänlighet, samt motivation att ta på sig nya utmaningar. Du är mycket välorganiserad och strukturerad i ditt jobb och har kapacitet att hantera flera aktiviteter samtidigt.. Du lämnar inget åt slumpen, har ett öga för detaljer och strävar efter att alltid leverera i tid. Du skapar goda arbetsrelationer både inom våra team såväl som med externa parter.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Communication & Tactical Solutions ansvarar för designen av teknisk och robusta lösningar och infrastruktur inom närverk, radio och satelitkommunikation.

Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en utmanande miljö, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma mål - att skydda människor.

Läs mera om oss via denna länk Visa mindre

Projektadministratör till Sensor Services

Ansök    Jun 30    SAAB AB    Administrativ assistent
Är du positiv, serviceinriktad och driven person som gillar att arbeta med administrativa frågor? Gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter och koordineringsstöd mot projekt och uppdrag? Då är detta tjänsten du ska söka! Din roll Arbeta som avdelningens projektadministratör innebär att stötta avdelningen med projektadministration såsom: * Administrativt stöd efter behov i projekt och uppdrag * Dokumenthantering, inköp och hantering av arbets... Visa mer
Är du positiv, serviceinriktad och driven person som gillar att arbeta med administrativa frågor? Gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter och koordineringsstöd mot projekt och uppdrag? Då är detta tjänsten du ska söka!



Din roll

Arbeta som avdelningens projektadministratör innebär att stötta avdelningen med projektadministration såsom:

* Administrativt stöd efter behov i projekt och uppdrag
* Dokumenthantering, inköp och hantering av arbetsorder i affärssystem IFS
* Stöd i interna processer så som exportkontrollfrågor, ärendehantering, konfigurationsstyrning etc
* Koordineringsstöd i samband med kundmöten och vid framtagning av rapporter till kund



Främsta kontaktytan är med kollegorna på egna avdelningen, Sensor Services, men även informationsutbyte med andra personer med liknande roll inom företaget.



På avdelning Sensor Services är vi ett engagerat gäng medarbetare som arbetar med många olika och varierande arbetsuppgifter. Det är alltifrån verkstadsnära arbeten, genomförande av tekniska utredningar, underhålls- och modifieringsarbete på radaranälggningar runtom i landet samt ett nära samarbete med kund i olika tekniska och affärsmässiga frågor. Vi är nu i behov av att anställa en flexibel och strukturerad projektadministratör som brinner för att ge service och utföra administrativa uppgifter



För en person med vilja och driv finns möjlighet att utvecklas, dels på avdelningen, men även inom övriga Saab, då vi tror det är bra och utvecklande att ges möjlighet till byte av arbetsuppgifter internt.



Din Profil

För att trivas i rollen som projektadministratör ser vi gärna att du minst har några års erfarenhet av administration eller motsvarande arbete i projekt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Word och Excel.

Som person är du serviceminded, prestigelös och har ett härligt ordningssinne. Du tar gärna egna initiativ och ser till att slutföra saker i tid med ett stort eget driv och med en hög grad av integritet. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i team och kan hugga in samt hjälpa till med olika uppgifter som kan förekomma.


Krav

* Gymnasiekompetens
* Goda kunskaper inom Microsoft Office-programmen
* Utmärkta kunskaper i Svenska & Engelska (tal och skrift)



Meriterarande:

* Högskola/universitet , några års arbetslivserfarenhet.
* Kunskaper inom exportkontroll.
* Kunskaper i IFS
* Kunskaper i Agresso



Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och sociala kompetens.


Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning av tjänsterna kan ske innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.




Vad du blir en del av

Avdelningen Sensor Services, är specialiserad på att ge support och underhålla markbaserade radarsystem så som spaningsradar och väderradar. Arbetet sker i en nära dialog och samarbete med kunderna. Avdelningen består idag av ett 40 tal medarbetare i Arboga med stor blandning av kompetenser.



Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en utmanande miljö, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma mål - att skydda människor.


Läs mera om oss här Visa mindre

Administratör

Ansök    Dec 15    YTS AB    Administrativ assistent
Vi tror att du som person har lätt för att samarbeta med andra människor och har vana av att kommunicera på ett tydligt sätt. Du tänker strategiskt och ser sakers långsiktiga betydelse med ett helikopter perspektiv Vi är en koncern med fyra bolag varav två industrier i Arboga och Eskilstuna. I tjänsten ingår administrativt arbete, kundkontakter, mail, telefon, boka frakter & produktionsplanering, Du är en ansvarsfull och strukturerad person som tycker om a... Visa mer
Vi tror att du som person har lätt för att samarbeta med andra människor och har vana av att kommunicera på ett tydligt sätt. Du tänker strategiskt och ser sakers långsiktiga betydelse med ett helikopter perspektiv
Vi är en koncern med fyra bolag varav två industrier i Arboga och Eskilstuna.
I tjänsten ingår administrativt arbete, kundkontakter, mail, telefon, boka frakter & produktionsplanering,
Du är en ansvarsfull och strukturerad person som tycker om att driva processer på ett effektivt sätt. Du är en organisatör med vana av att sätta upp och hålla tidsramar samtidigt som du kan leverera hög kvalité. Du är lojal och uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och organisationen.
Arbetet är i första hand förlagt till fabriken i Eskilstuna


Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Projektadministratör till Ledningssystemmateriel, LedM Nät

På FMV utvecklar vi och levererar teknik, utrustning och tjänster som Försvarsmakten behöver för att försvara Sverige idag och imorgon. Nu kan du bli en del av oss och vara med och utveckla framtidens försvar. Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss kommer du arbeta med utvecklande arbetsuppgifter, samtidigt som du bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och som medarbetare är du viktig för oss. Du får stor egen... Visa mer
På FMV utvecklar vi och levererar teknik, utrustning och tjänster som Försvarsmakten behöver för att försvara Sverige idag och imorgon. Nu kan du bli en del av oss och vara med och utveckla framtidens försvar.

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss kommer du arbeta med utvecklande arbetsuppgifter, samtidigt som du bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och som medarbetare är du viktig för oss. Du får stor egen frihet och ansvar och kan förena ditt professionella liv med det privata. Dessutom finns det alltid möjligheter för dig att kompetensutvecklas.

Verksamhetsområdet Ledningssystemmateriel har som uppgift att anskaffa materiel och system för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem. Vår huvudsakliga uppgift omfattar teknisk design, upphandling och Life Cycle Management av ledningssystem. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med andra avdelningar inom FMV, Försvarsmakten samt svensk och utländsk industri.

Avdelningen Nät är en del av verksamhetsområdet Ledningssystem och ansvarar för produktion, leverans och vidmakthållande av integrerade telekommunikationssystem. Nät ger även ledningsstöd till Försvarsmakten genom analys av telekonfliktrisker från civila installationer.

Arbetsuppgifter
I rollen som Projektadministratör kommer du vara ett stöd till projektledaren och övriga i projektgruppen med bland annat administrativa frågor, ekonomi- och dokumenthantering. En viktig del i arbetet är att samordna, följa upp och se till att olika uppgifterna i projektet genomförs. Arbetsuppgifterna innebär många kontakter såväl inom myndigheten som med Försvarsmakten och industrin.

Som projektadministratör kommer du bl a:


• Skriva och följa upp bokföringsbeslut
• Hantera och följa upp leveransanmälan och leveranscertifikat
• Följa upp och sammanställa fakturor
• Ta fram bildunderlag till Försvarsmakten och industrin
• Följa upp materiellistor/materielkostnader till industrin
• Medverka vid beställningsplanering
• Ta fram projektuppföljningar

Vi söker dig som
Vi söker dig som har gymnasiekompetens och gärna någon eftergymnasial utbildning inom relevant område eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.

Har du arbetat på statlig myndighet eller som projektadministratör är det meriterande. Du har goda kunskaper i MS Office. Har du erfarenhet av dokument och ärendehanteringssystem och är en van användare i andra typer av stödsystem som t e x PRIO och Palasso är det meriterande.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. 

Då tjänsteresor ingår i arbetet så krävs B körkort.

Du är självgående, serviceinriktad och prestigelös.  Har god samarbetsförmåga, är tydlig i din kommunikation och är initiativtagande. Vidare är ett sinne för detaljer, ordning och struktur fördelaktigt eftersom att rollen innebär att samordna så att alla dokument och underlag finns klara vid rätt tid. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetsort är Arboga.

Låter det intressant?
Du söker tjänsten via FMV:s hemsida under Lediga jobb genom att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är Kari Lehto SACO-S, Micael Festin, OFR/S, Anders Palm, OFR/O och Peter Andersson, SEKO Alla nås på telefon 08-782 4000.

Vid frågor ber vi dig kontakta Sven Åkerlund, chef LedM Nät, på telefon 08-782 5576.

Har du frågor kring processen kan du kontakta Ann-Charlotte Pettersson via mail [email protected]

Sista ansökningsdag är 2021-01-11

Varmt välkommen med Din ansökan!


FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur.

Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Administrativ handläggare

Har du erfarenhet av administration? Får du saker att hända? Vill du arbeta i en administrativ roll med fokus på att stödja ledningsteamet med att nå sin fulla potential? Då kan du vara den vi söker! Om Tjänsten I Försvarsmakten finns en stark värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa ryms. Hos oss är en bra balans mellan arbete och privatliv viktigt och vi erbjuder många karriärmöjligheter. Försvarsmaktens telekommunikations- oc... Visa mer
Har du erfarenhet av administration? Får du saker att hända? Vill du arbeta i en administrativ roll med fokus på att stödja ledningsteamet med att nå sin fulla potential? Då kan du vara den vi söker!


Om Tjänsten
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa ryms. Hos oss är en bra balans mellan arbete och privatliv viktigt och vi erbjuder många karriärmöjligheter.

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda -dygnet runt, året om.

Driftenheten är en av tolv enheter inom FMTIS och ansvarar för att utöva funktionen som Försvarsmaktens nätoperatör, övervaka och hantera problem och incidenter samt utföra underhålls- och fjärravhjälpande åtgärder i Försvarsmaktens IT- och telekommunikationssystem. Driftenheten har ca 300 anställda fördelade på 6 stycken avdelningar där IT-Driftcentralen är en av dem.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som handläggare på avdelningen stödjer du ledningsteamet i administrativa ärenden och har den viktiga funktionen av att hålla i, koordinera och slutföra dessa. Du stöttar och avlastar vårt team med att administrativt ansvara för avdelnings övergripande processer såsom rekrytering, inköp etc.

Vi på avdelningen erbjuder dig intressanta, kunniga och roliga människor att utvecklas tillsammans med. En avdelning och ett ledningsteam som har en vilja att utvecklas såväl i stort som i smått.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Vidmakthålla och utveckla avdelningens och enhetens intranät.
• Genomföra inventeringar och inköp.
• Revidera avdelningens rutiner, checklistor, presentations material m.m.
• Upprätta protokoll och anteckningar.

Kvalifikationer
• 3 års erfarenhet av att arbetat i en liknande roll som administratör eller koordinator.
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
• Du har goda datorkunskaper och är en erfaren Office-paketanvändare.
• B-körkort.

Meriterande
• Goda kunskaper i att använda SharePoint såväl som användare som administratör.
• Erfarenhet av metodiker såsom Kanban, Scrum.

Personliga egenskaper
Vi tror att du som söker har ett utpräglat sinne för detaljer, ordning och struktur. Du är skicklig på att sätta dig in i andras behov och att ge god service är en självklarhet för dig. Du behöver ha glimten i ögat och nära till skratt.

Övrigt
Befattningen är en tillsvidareanställning som civilt anställd och inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten.

Placeringsort: Arboga, tjänsteresor till andra orter ingår.
Rekryteringsarbetet kommer att fortgå löpande under tiden annonsen är publicerad.

Upplysningar om befattningen lämnas av:
Avdelningschef Peter Carlsson eller ställföreträdande avdelningschef Fredrik Martinson via växeln 0589-40 400.

Fackliga företrädare
SACO Pär Lohman, 0589-408 33
OFR/S Martin Sparr, 019-39 35 80
SEKO-F Jörgen Stehn, 070-677 99 21
OFR/O Ola Selvin, 013-28 37 89


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 400 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.

Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Administratör Ekonomi

Arboga Kommunalteknik AB(AKTAB) och Arboga Vatten och Avlopp AB(AVAB) söker en administratör som i huvudsak kommer att arbeta åt Arboga Vatten och Avlopp AB. Bolagens verksamheter omfattar ansvaret för kommunens vatten och avlopp, förvaltning och drift av kommunens mark- och infrastruktur samt lokalvård. I verksamheterna ingår även ansvar för utredning, projektering. Arbetsuppgifter Du blir en del av vår grupp som sköter all administration för de båda bola... Visa mer
Arboga Kommunalteknik AB(AKTAB) och Arboga Vatten och Avlopp AB(AVAB) söker en administratör som i huvudsak kommer att arbeta åt Arboga Vatten och Avlopp AB.
Bolagens verksamheter omfattar ansvaret för kommunens vatten och avlopp, förvaltning och drift av kommunens mark- och infrastruktur samt lokalvård. I verksamheterna ingår även ansvar för utredning, projektering.
Arbetsuppgifter
Du blir en del av vår grupp som sköter all administration för de båda bolagen men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara riktat mot Arboga Vatten och Avlopp AB såsom kundfakturahantering, leverantörsfakturahantering och månadsavstämningar.
Du sköter momsdeklarationer och hanterar påminnelse- och kravhantering. Du administrerar årliga vattenavläsningar och mätarbyten och hanterar alla kundkontakter via telefon och e-post. I arbetet ingår också post- och e-posthantering samt övriga förekommande administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
Ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller annan likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet
Meriterande att ha arbetat med systemen EDP Future och Raindance
Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är positiv och kundfokuserad och har ett genuint intresse för att ge god service och bra bemötande till våra kunder och andra interna och externa samarbetsytor.
Vidare ser vi att du är hjälpsam och ställer upp för dina kollegor och kan på ett prestigelöst sätt arbeta med varierande arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstid och omfattning
Heltid, tillsvidare. Arbetstid måndag-fredag.
Tillträde
Enligt överenskommelse-, senast 6 april 2021.
Lön
Individuell lönesättning.
Kontakt
Ekonomi- och administrativ chef Christina Skantz, 0589-68 75 75.
Facklig kontakt
Vision: Mona Melander, 0589-68 75 83
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2020-12-10.
Urvalet sker löpande under ansökningstiden.
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]
Ref nr 103/20.
Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag i rekryteringen! Visa mindre

Administrativ assistent

Ansök    Feb 18    Arboga kommun    Administrativ assistent
Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Kommunen har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation. Välkommen du också! Arbetsmarknadsverksamhe... Visa mer
Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga.
Kommunen har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation.
Välkommen du också!

Arbetsmarknadsverksamheten inom socialförvaltningen söker nu en administratör till projektet ?Hela Vägen in i Arbete?.

Sedan 2016 driver arbetsmarknadsverksamheten en verksamhet som går under namnet Vägen in i arbete, ViiA. Syftet är att få långtidsarbetslösa och människor med invandrarbakgrund i arbete. Arboga kommun har nu fått EU-stöd för att kunna utveckla projektet som planeras pågå under tre år.

Arbetsuppgifter
Vara projektledarens högra hand i externa kontakter. Stödja arbetsledare och vägledare i deras arbete med dokumentation i bland annat systemet Accorda. Ta fram underlag och utbildningsmaterial. Göra beställningar och bokningar. Ta bilder i verksamheten och producera material till webb och sociala medier.

Arbetet är självständigt och kreativt och har stort fokus på service och bemötande. Det innebär kontakt med många olika människor och samverkan med många olika verksamheter, arbetsgivare och myndigheter. Arbetet är flexibelt och kan innebära att du vid behov behöver kunna rycka in och delta i verksamheten.

Kvalifikationer
Administrativ utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet av administrativt arbete och att självständigt organisera ditt arbete. Du är kreativ och lösningsfokuserad, välorganiserad, strukturerad och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du har ett professionellt bemötande och förhållningssätt och du trivs med att arbeta med människor. Du har ett genuint intresse för verksamheten och dess målsättning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid och omfattning
Allmän visstidsanställning till och med 2020-12-31 med eventuell möjlighet till förlängning. Deltid 75 %. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Lön
Månadslön. Vi tillämpar Individuell lönesättning.

Kontakt
Projektledare Birgitta Nilsson, 0589-873 51.

Facklig kontakt
Vision: Marina Lundgren, tfn 0589-870 21.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2020-03-08.
Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 704/20.

Välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss all kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Visa mindre

FMV söker Projektadministratör

Ansök    Maj 9    FMV    Administrativ assistent
Har du några års erfarenhet av administrativt arbete. Är du strukturerad, prestationsinriktad och brinner för att arbeta i team? Vill du medverka vid anskaffning av materiel som är av stor betydelse för Försvarsmakten? Då är detta en spännande utmaning för dig! Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos... Visa mer
Har du några års erfarenhet av administrativt arbete. Är du strukturerad, prestationsinriktad och brinner för att arbeta i team? Vill du medverka vid anskaffning av materiel som är av stor betydelse för Försvarsmakten? Då är detta en spännande utmaning för dig!

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Du kommer att bli del av ett kompetenstungt och engagerat team, som tycker att det är viktigt att ha roligt på arbetet.

Verksamhetsområdet Ledningssystemmateriel har som uppgift att anskaffa materiel och system för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem. Vår huvudsakliga uppgift omfattar teknisk design, upphandling och Life Cycle Management av ledningssystem. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med andra avdelningar inom FMV, Försvarsmakten samt svensk och utländsk industri.

Avdelningen Nät är en del av verksamhetsområdet Ledningssystem och ansvarar för produktion, leverans och vidmakthållande av integrerade telekommunikationssystem. Nät ger även ledningsstöd till Försvarsmakten genom analys av telekonfliktrisker från civila installationer.

Avdelningen behöver nu förstärka bemanningen inom området Försvarets Telenät med en projektadministratör.

 

Ditt arbete som Projektadministratör på Avdelningen Nät

I rollen som Projektadministratör kommer du att fungera som ett stöd till projektledaren och övriga projektgruppen med bland annat administrativa frågor, ekonomi- och dokumenthantering.

En viktig del i arbetet är att samordna, följa upp och se till att olika processer i projektet genomförs. Uppgifterna pendlar mellan ett arbete i bakgrunden och att ha många kontakter såväl inom FMV som med Försvarsmakten och industrin.

 

Våra förväntningar på dig

Du har gymnasiekompetens och gärna någon eftergymnasial utbildning inom relevant område eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är serviceinriktad, prestigelös, har god samarbetsförmåga, är tydlig i din kommunikation och är initiativtagande. Vidare är ett sinne för detaljer, ordning och struktur fördelaktigt eftersom att rollen innebär att samordna så att alla dokument och underlag finns klara vid rätt tid.

Har du dessutom arbetat i FMV eller Försvarsmakten ser vi det som meriterande alternativt från annan statlig myndighet.

God vana av Officepaketet är ett krav.

Arbetet kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du är svensk medborgare och innehar B-körkort.

 

Låter det intressant?

I denna rekrytering samarbetar FMV med Experis Engineering. För frågor kring tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Tomas Löfgren på 08-7642585. 

Våra fackliga företrädare är: SACO Kari Lehto, OFR/S Micael Festin, OFR/O Anders Palm, SEKO Göran Stolpe. Alla nås på telefon 08-782 4000.

Välkommen med din ansökan med CV, personligt brev och betyg via FMV hemsida www.fmv.se – karriär – lediga tjänster.

Stationeringsort är Arboga eller Stockholm

Sista ansökningsdag är 31 maj.

 

Varmt välkommen med din ansökan!


FMV hjälper till att försvara Sverige. Vi levererar materiel och tjänster till Sveriges försvar och att arbeta här är att utföra ett viktigt samhällsuppdrag. Vi finns över hela landet och erbjuder trygga anställningar, eget ansvar och stora möjligheter till kompetensutveckling. Vid FMV tillämpas krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning av personal i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. FMV krigsplacerar anställda utifrån totalförsvarets behov. Vi tillämpar även provanställning. Läs mer på www.fmv.se

Vi har redan gjort vårt mediaval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Erfaren administratör sökes till myndighet i Arboga

Ansök    Maj 24    Bemannia    Administrativ assistent
Till vår kund i Arboga söker vi nu dig som har erfarenhet av att ha arbetat som administratör och är redo för nya utmaningar. Varmt välkommenmed din ansökan till oss! Om uppdraget Vår kund är en statlig myndighet som har ett viktigt samhällsuppdrag. Myndigheten samarbetar med andra aktörer och myndigheter inom Sverigeoch på internationell nivå.På arbetsplatsen arbetar människor med olika bakgrunder och kompetenser. Din arbetsplats kommer vara belägen iA... Visa mer
Till vår kund i Arboga söker vi nu dig som har erfarenhet av att ha arbetat som administratör och är redo för nya utmaningar. Varmt välkommenmed din ansökan till oss!

Om uppdraget

Vår kund är en statlig myndighet som har ett viktigt samhällsuppdrag. Myndigheten samarbetar med andra aktörer och myndigheter inom Sverigeoch på internationell nivå.På arbetsplatsen arbetar människor med olika bakgrunder och kompetenser.

Din arbetsplats kommer vara belägen iArboga och uppdraget är på6 månader med chans till förlängning. Förväntad uppdragsstart är i slutet av septemberoch du kommer arbeta heltid. Vi kan eventuellt erbjuda fler platser hos kunden.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör kommer du att agera som ett operativt stöd förverksamheten och sköta de administrativa rutinerna. För att trivas med arbetet tror vi att du uppskattar att ha varierande arbetsuppgifter ochatt du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat som administratör. Du kommer att arbeta med posthantering, sortering, kopiering ochsjälvständigt sammanställa material från konferenser och liknande. Vidare kommer duefter anvisning om sakinnehåll formulera brev, protokoll och göra uppföljning av olika ärenden. I din roll kommer du också att hantera olika register så som kundregister, dataregister och övriga uppgifter som skall registreras, till exempel fakturor. Som person ser vi därför att du är strukturerad och ordningsam.

Dina kvalifikationer

- Godkänd gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Minst två (2) års arbetslivserfarenhet inom aktuellt yrkesområde
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- God datorvana

Vad vi erbjuder dig

Som konsult via oss på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på [email protected] alternativt 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Administratör till företag i Fellingsbro

Tjänstebeskrivning Har du erfarenhet från administrativt arbete och gillar att arbeta med service? Har du bra struktur och tycker om att ha många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker som Administratör till företag i Fellingsbro. BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER PerformIQ söker för kunds räkning en person som kan arbeta administrativt med inriktning mot support och orderhandläggning. I rollen som administratör kommer du att erbjudas en förvaltande ro... Visa mer
Tjänstebeskrivning
Har du erfarenhet från administrativt arbete och gillar att arbeta med service? Har du bra struktur och tycker om att ha många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker som Administratör till företag i Fellingsbro.

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
PerformIQ söker för kunds räkning en person som kan arbeta administrativt med inriktning mot support och orderhandläggning. I rollen som administratör kommer du att erbjudas en förvaltande roll där du bland annat registrerar order som du rapporterar in i ett affärssystem. Tjänsten innefattar daglig kundkontakt och med både befintliga och nya kunder/leverantörer. Du stöttar även den interna organisationen med att ta fram rapporter, statistik och underlag för att driva företaget framåt.
I rollen kommer du till exempel att:

• Hantera inkommande ärenden via telefon och mail
• Kommunicera med såväl kunder, leverantörer som den interna organisationen
• Administrera dokumentation och avvikelser, vilka rapporteras till närmsta chef



Krav på person
Vi söker dig som vill jobba med administration och service. Du är kommunikativ och trivs med att ha många kontaktytor. Du tycker att kundnöjdhet är viktigt och bemöter andra professionellt och med glädje. Det är högst meriterande om du har arbetat med administration, ordermottagning eller service tidigare. Vidare ser vi att du som söker är initiativtagande, stresstålig och driven. Du är även en person som har ett öga för vad som skall göras, är noggrann och att du hjälper till där det behövs.

• Avslutad gymnasieutbildning
• Mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i MS Office, samt allmänt god datorkunskap.
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom service, support eller ordermottagning

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, vikariat
Arbetstid: Dagtid
Plats: Fellingsbro



Företagspresentation
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Camilla Aurell på telefonnummer 073-3537541 Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se Visa mindre