Lediga jobb som Inköpsplanerare i Arboga

Se lediga jobb som Inköpsplanerare i Arboga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Arboga som finns hos arbetsgivaren.

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Det går riktigt bra för oss! För att möta våra kunders behov söker vi nu en Planerare / Inköpare. Är du en engagerad, självgående och prestigelös person med intresse för ordning och reda? Vill du jobba i ett anrikt tillväxtföretag och ansvara för planering, inköp och beredning? Då kanske det är just dig vi väntar på! Arbetsuppgifter Dina huvudsa... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Det går riktigt bra för oss! För att möta våra kunders behov söker vi nu en Planerare / Inköpare.

Är du en engagerad, självgående och prestigelös person med intresse för ordning och reda? Vill du jobba i ett anrikt tillväxtföretag och ansvara för planering, inköp och beredning? Då kanske det är just dig vi väntar på!

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- produktionsplanering & beredning
- daglig uppföljning med produktion, ordermottagning och montering
- operativt inköp där du planerar inköp, lägger beställningar och bevakar leveranser
- uppföljning av leverantörernas kvalitet och leveransprecision.
- systemansvar för ISO 9001 och ISO 14001

I denna roll arbetar du brett inom företaget. Exempel på arbetsuppgifter inom planering och beredning är daglig uppföljning, produktionsplanering, uppdatering av beredningar, upplägg av nya artiklar och beredningsstrukturer, uppföljning av tillverkningstider, osv. I rollen ingår även att leda den årliga inventeringen och lagervärderingen inför årsbokslutet.

Du har en nyckelroll med ansvar för de dagliga operativa planerings- och inköpsfrågorna där du bistår ledningen med din kompetens. Du kommer också att vara en central person i att planera och säkra komponentförsörjningen i de projektförfrågningar som företaget arbetar med.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- minst fem års erfarenhet av liknande arbete inom planering/inköp & beredning
- högskoleingenjörsexamen (kandidat) eller motsvarande
- en bakgrund inom planering/inköp & beredning
- hög IT-mognad med goda kunskaper i affärssystemet Monitor och Officepaketet, främst i Excel
- erfarenhet av ISO 9001 och ISO 14001
- uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse för teknik och produktion. Som medarbetare har du ett eget driv och du ser möjligheter. Du är prestigelös, strukturerad, noggrann och van vid att arbeta självständigt. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga, vilket är nödvändigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor i företaget.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Du ser till att lösa dina arbetsuppgifter och lämnar inte något åt slumpen.

Om ANCHOR LÅS
ANCHOR LÅS AB är ett tillverkande, privatägt bolag med gamla anor i Eskilstuna. Vi tillverkar och levererar i huvudsak låsprodukter i premiumsegmentet på en global marknad. Vi växer så det knakar och är i dagsläget 28 anställda i våra lokaler vid Eskilstunaån och omsatte 53.5 MSEK 2023. Läs mer om oss på https://anchorlas.se/

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Det går riktigt bra för oss! För att möta våra kunders behov söker vi nu en Planerare / Inköpare. Är du en engagerad, självgående och prestigelös person med intresse för ordning och reda? Vill du jobba i ett anrikt tillväxtföretag och ansvara för planering, inköp och beredning? Då kanske det är just dig vi väntar på! Arbetsuppgifter Dina huvudsa... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Det går riktigt bra för oss! För att möta våra kunders behov söker vi nu en Planerare / Inköpare.

Är du en engagerad, självgående och prestigelös person med intresse för ordning och reda? Vill du jobba i ett anrikt tillväxtföretag och ansvara för planering, inköp och beredning? Då kanske det är just dig vi väntar på!

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- produktionsplanering & beredning
- daglig uppföljning med produktion, ordermottagning och montering
- operativt inköp där du planerar inköp, lägger beställningar och bevakar leveranser
- uppföljning av leverantörernas kvalitet och leveransprecision.
- systemansvar för ISO 9001 och ISO 14001

I denna roll arbetar du brett inom företaget. Exempel på arbetsuppgifter inom planering och beredning är daglig uppföljning, produktionsplanering, uppdatering av beredningar, upplägg av nya artiklar och beredningsstrukturer, uppföljning av tillverkningstider, osv. I rollen ingår även att leda den årliga inventeringen och lagervärderingen inför årsbokslutet.

Du har en nyckelroll med ansvar för de dagliga operativa planerings- och inköpsfrågorna där du bistår ledningen med din kompetens. Du kommer också att vara en central person i att planera och säkra komponentförsörjningen i de projektförfrågningar som företaget arbetar med.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- minst fem års erfarenhet av liknande arbete inom planering/inköp & beredning
- högskoleingenjörsexamen (kandidat) eller motsvarande
- en bakgrund inom planering/inköp & beredning
- hög IT-mognad med goda kunskaper i affärssystemet Monitor och Officepaketet, främst i Excel
- erfarenhet av ISO 9001 och ISO 14001
- uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse för teknik och produktion. Som medarbetare har du ett eget driv och du ser möjligheter. Du är prestigelös, strukturerad, noggrann och van vid att arbeta självständigt. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga, vilket är nödvändigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor i företaget.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Du ser till att lösa dina arbetsuppgifter och lämnar inte något åt slumpen.

Om ANCHOR LÅS
ANCHOR LÅS AB är ett tillverkande, privatägt bolag med gamla anor i Eskilstuna. Vi tillverkar och levererar i huvudsak låsprodukter i premiumsegmentet på en global marknad. Vi växer så det knakar och är i dagsläget 28 anställda i våra lokaler vid Eskilstunaån och omsatte 53.5 MSEK 2023. Läs mer om oss på https://anchorlas.se/

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Planerare / Inköpare, till ANCHOR LÅS AB i Eskilstuna

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Det går riktigt bra för oss! För att möta våra kunders behov söker vi nu en Planerare / Inköpare. Är du en engagerad, självgående och prestigelös person med intresse för ordning och reda? Vill du jobba i ett anrikt tillväxtföretag och ansvara för planering, inköp och beredning? Då kanske det är just dig vi väntar på! Arbetsuppgifter Dina huvudsa... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Det går riktigt bra för oss! För att möta våra kunders behov söker vi nu en Planerare / Inköpare.

Är du en engagerad, självgående och prestigelös person med intresse för ordning och reda? Vill du jobba i ett anrikt tillväxtföretag och ansvara för planering, inköp och beredning? Då kanske det är just dig vi väntar på!

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- produktionsplanering & beredning
- daglig uppföljning med produktion, ordermottagning och montering
- operativt inköp där du planerar inköp, lägger beställningar och bevakar leveranser
- uppföljning av leverantörernas kvalitet och leveransprecision.
- systemansvar för ISO 9001 och ISO 14001

I denna roll arbetar du brett inom företaget. Exempel på arbetsuppgifter inom planering och beredning är daglig uppföljning, produktionsplanering, uppdatering av beredningar, upplägg av nya artiklar och beredningsstrukturer, uppföljning av tillverkningstider, osv. I rollen ingår även att leda den årliga inventeringen och lagervärderingen inför årsbokslutet.

Du har en nyckelroll med ansvar för de dagliga operativa planerings- och inköpsfrågorna där du bistår ledningen med din kompetens. Du kommer också att vara en central person i att planera och säkra komponentförsörjningen i de projektförfrågningar som företaget arbetar med.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- minst fem års erfarenhet av liknande arbete inom planering/inköp & beredning
- högskoleingenjörsexamen (kandidat) eller motsvarande
- en bakgrund inom planering/inköp & beredning
- hög IT-mognad med goda kunskaper i affärssystemet Monitor och Officepaketet, främst i Excel
- erfarenhet av ISO 9001 och ISO 14001
- uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse för teknik och produktion. Som medarbetare har du ett eget driv och du ser möjligheter. Du är prestigelös, strukturerad, noggrann och van vid att arbeta självständigt. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga, vilket är nödvändigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor i företaget.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Du ser till att lösa dina arbetsuppgifter och lämnar inte något åt slumpen.

Om ANCHOR LÅS
ANCHOR LÅS AB är ett tillverkande, privatägt bolag med gamla anor i Eskilstuna. Vi tillverkar och levererar i huvudsak låsprodukter i premiumsegmentet på en global marknad. Vi växer så det knakar och är i dagsläget 28 anställda i våra lokaler vid Eskilstunaån och omsatte 53.5 MSEK 2023. Läs mer om oss på https://anchorlas.se/

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Projektingenjör till Saab i Arboga

Ansök    Aug 14    SAAB AB    Inköpsplanerare
Projektingenjör till Saab i Arboga Vill du jobba med underhållsutrustningar till flygplan JAS 39 Gripen så kan du vara den personen som vi söker. Din Roll Till avdelningen Ground Support Equipment (GSE) söker vi nu ytterligare medarbetare. Hos oss varierar arbetsuppgifterna och du får möjlighet att vara delaktig inom många områden från utveckling till avveckling av flygunderhållsutrustningar. Till exempel jobbar vi med tekniska utredningar, bereder i... Visa mer
Projektingenjör till Saab i Arboga

Vill du jobba med underhållsutrustningar till flygplan JAS 39 Gripen så kan du vara den personen som vi söker.

Din Roll

Till avdelningen Ground Support Equipment (GSE) söker vi nu ytterligare medarbetare.

Hos oss varierar arbetsuppgifterna och du får möjlighet att vara delaktig inom många områden från utveckling till avveckling av flygunderhållsutrustningar.

Till exempel jobbar vi med tekniska utredningar, bereder inköp, tar fram teknisk information, testar gränssnitt mot flygplan och levererar supportlösningar samt utrustningar till våra kunder.

Du kommer att fungera som en spindel i nätet med många kontaktytor till flera stödfunktioner som tex inköp, konstruktion, kvalitet etc. Du kommer även att vara teknisk support till kunder och brukare av våra GSE-produkter.

Din Profil

Vi söker dig som är driven, har god initiativförmåga och som har ett teknikintresse. Oavsett bakgrund behöver du ha en förmåga och vilja att lära dig nya saker. Du är en lagspelare som fungerar bra att arbeta både självständigt och i team.

Krav för tjänsten

* Teknisk utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet)
* Bra kunskaper i engelska och svenska (både tal och skrift)
* Körkort kategori B


Meriterande

* Erfarenhet av flygunderhåll.
* Erfarenhet av arbete som projektledare eller uppdragsledare.
* Erfarenhet från arbete med försvarsmakten eller FMV.
* Förmåga att läsa och förstå konstruktionsunderlag.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Vad du blir en del av

På avdelningen Ground Support Equipment blir du delaktig i ett team med medarbetare som stöttar, sporrar och delar med sig av sin kunskap. Du får möjligheten att vara med att utveckla vårt arbetssätt och planera din arbetsdag. Här finns möjligheten att ta plats, utvecklas och bygga en långsiktig och givande karriär då vi värdesätter dina initiativ.

Våra kontor finns i nyrenoverade och moderna lokaler, och vill du vara aktiv finns det tillgång till ett renoverat och välutrustat gym, promenadrundor eller varför inte prova på lunchyoga?

Fritidsföreningen AT-fritid sammanhåller många aktiviteter såsom: månadsutmaningar, tisdagsyoga, skidmästerskap, gemensamma träningstillfällen osv.

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.

Känns det här jobbet intressant? Tveka inte att söka redan idag. Vi använder oss av löpande rekrytering i den här processen och du kan ansökan på antingen svenska eller engelska. Välkommen med din ansökan!

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Projektingenjör till Saab i Arboga

Ansök    Jun 8    SAAB AB    Inköpsplanerare
Projektingenjör till Saab i Arboga Vill du jobba med underhållsutrustningar till flygplan JAS 39 Gripen så kan du vara den personen som vi söker. Din Roll Till avdelningen Ground Support Equipment (GSE) söker vi nu ytterligare medarbetare. Hos oss varierar arbetsuppgifterna och du får möjlighet att vara delaktig inom många områden från utveckling till avveckling av flygunderhållsutrustningar. Till exempel jobbar vi med tekniska utredningar, bereder i... Visa mer
Projektingenjör till Saab i Arboga

Vill du jobba med underhållsutrustningar till flygplan JAS 39 Gripen så kan du vara den personen som vi söker.

Din Roll

Till avdelningen Ground Support Equipment (GSE) söker vi nu ytterligare medarbetare.

Hos oss varierar arbetsuppgifterna och du får möjlighet att vara delaktig inom många områden från utveckling till avveckling av flygunderhållsutrustningar.

Till exempel jobbar vi med tekniska utredningar, bereder inköp, tar fram teknisk information, testar gränssnitt mot flygplan och levererar supportlösningar samt utrustningar till våra kunder.

Du kommer att fungera som en spindel i nätet med många kontaktytor till flera stödfunktioner som tex inköp, konstruktion, kvalitet etc. Du kommer även att vara teknisk support till kunder och brukare av våra GSE-produkter.

Din Profil

Vi söker dig som är driven, har god initiativförmåga och som har ett teknikintresse. Oavsett bakgrund behöver du ha en förmåga och vilja att lära dig nya saker. Du är en lagspelare som fungerar bra att arbeta både självständigt och i team.

Krav för tjänsten

* Teknisk utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet)
* Bra kunskaper i engelska och svenska (både tal och skrift)
* Körkort kategori B


Meriterande

* Erfarenhet av flygunderhåll.
* Erfarenhet av arbete som projektledare eller uppdragsledare.
* Erfarenhet från arbete med försvarsmakten eller FMV.
* Förmåga att läsa och förstå konstruktionsunderlag.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Vad du blir en del av

På avdelningen Ground Support Equipment blir du delaktig i ett team med medarbetare som stöttar, sporrar och delar med sig av sin kunskap. Du får möjligheten att vara med att utveckla vårt arbetssätt och planera din arbetsdag. Här finns möjligheten att ta plats, utvecklas och bygga en långsiktig och givande karriär då vi värdesätter dina initiativ.

Våra kontor finns i nyrenoverade och moderna lokaler, och vill du vara aktiv finns det tillgång till ett renoverat och välutrustat gym, promenadrundor eller varför inte prova på lunchyoga?

Fritidsföreningen AT-fritid sammanhåller många aktiviteter såsom: månadsutmaningar, tisdagsyoga, skidmästerskap, gemensamma träningstillfällen osv.

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.

Känns det här jobbet intressant? Tveka inte att söka redan idag. Vi använder oss av löpande rekrytering i den här processen och du kan ansökan på antingen svenska eller engelska. Välkommen med din ansökan!

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Materielhandläggare till FMLOG Försörjning

Ansök    Okt 14    Försvarsmakten    Inköpsplanerare
Försvarsmakten söker Materielhandläggare   Om enheten Hos FMLOG får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata.  Du kommer arbeta vid enheten F... Visa mer
Försvarsmakten söker Materielhandläggare

 

Om enheten
Hos FMLOG får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. 

Du kommer arbeta vid enheten FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Avdelningen Återanskaffning Resmat söker en materielhandläggare som ska materielplanerara och anskaffa reservdelar för Försvarsmaktens behov. 
Vår uppgift är att se till att rätt materiel med rätt kvalité finns när och där den behövs. Medarbetarna har goda kunskaper om Försvarsmaktens materiel samt Lagen om offentlig upphandling.

Du kommer att jobba med en rad varierande frågor för att skapa en effektiv försörjning av reservdelar. Du behovsplanerar och genomför inköp inom avdelat område, men hjälper även till inom andra områden. Arbetsuppgifter inom logistik, teknik och inköp ingår i det dagliga jobbet och du kommer att ha kontinuerliga kund- och leverantörskontakter.

Arbetet sker till stor del i systemet PRIO (SAP).
Du deltar i möten med kunder och leverantörer vilket innebär att resor förekommer i tjänsten, främst inom Sverige men kan också förekomma utomlands.

Kvalifikationer


• Du har en slutförd gymnasieutbildning, med fördel inom en teknisk inriktning alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig.
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet.

Meriterande


• Arbete inom inköp och/eller med tekniska frågor.
• Arbete inom fordonsbranschen
• Erfarenhet PRIO/SAP
• B-körkort

Personliga egenskaper
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och nu söker vi dig som kan strukturera din dag och ditt arbete, som är serviceorienterad och flexibel.
Du måste kunna arbeta självständigt, ta eget ansvar och ha ett intresse att lösa de ärenden som uppstår. För att arbetet ska fungera inom hela gruppen krävs god samarbetsförmåga.
 

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).


Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Sysselsättningsgrad : 100 %
Arbetsort: Arboga
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

För upplysningar om befattningen och/eller rekryteringen kontakta:
Vid frågor ber vi dig kontakta Christina Hedman på telefon 070-674 96 80.

Fackliga företrädare:
OFR/S, Håkan Antonsson
SACO, Pernilla Kjellgren
SEKO Försvar, Madelene Ekholm

Samtliga nås via växeln på telefonnummer 0589-40400

 

Välkommen med din ansökan senast 2020-11-01

 

 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Materielhandläggare till Försvarsmakten i Arboga

Ansök    Apr 18    Försvarsmakten    Inköpsplanerare
Har du erfarenhet av tekniska beredningar, inköp samt logistik? Då kan du vara den materielhandläggare vi söker!  Vad kan vi erbjuda dig? Hos FMLOG Försörjning får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer ... Visa mer
Har du erfarenhet av tekniska beredningar, inköp samt logistik?
Då kan du vara den materielhandläggare vi söker! 

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos FMLOG Försörjning får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. 

Du kommer arbeta vid FMLOG Försörjning som anskaffar, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att planering, transport och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete.

Vid avdelning Återanskaffning Resmat materielplanerar och anskaffar vi reservdelar och förbrukningsmateriel till Försvarsmakten. Vår uppgift är att se till att rätt materiel med rätt kvalité finns när och där den behövs. Medarbetarna har goda kunskaper om materielen samt hur statlig upphandling ska ske.

Avdelningen har många kontakter både internt och externt, samt även internationellt.

Kvalifikationer

·         Slutförd gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning, alternativt annan utbildning kompletterat med erfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift

·         Goda kunskaper avseende Office-paketet

·         B-körkort

Meriterande

·         Erfarenhet SAP

Ditt arbete som materielhandläggare
Som materielhandläggare arbetar du med varierande frågor för att skapa en effektiv försörjning av reservdelar och förbrukningsmateriel. Du materielplanerar samt anskaffar materiel inom avdelat ansvarsområde, samt stödjer vid behov även inom andra materielområden. Arbetsuppgifter inom logistik och teknik samt kontinuerliga kund- och leverantörskontakter ingår i det dagliga jobbet.
Arbetet sker till stor del i systemet PRIO (SAP).
Vidare deltar du i möten och dialoger inom tilldelat ansvarsområde. Det innebär att resor förekommer i tjänsten.

Våra förväntningar på dig
Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet inom logistik och/eller teknik, vad avser planering, anskaffning och tekniska frågor. Vidare har du kunskaper i att förstå ritningar och ta till dig annan teknisk dokumentation.

Vi söker dig som är flexibel och har förmågan att planera samt prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver ha en god samarbetsförmåga, vara självgående samt kvalitetsmedveten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som bidrar positivt till verksamhetens utveckling.

Övrigt
Detta är en visstidsanställning med anledning av föräldraledighet fram till 2020-02-28 med tillträde snarast.

Arbetsorten är Arboga.

Upplysningar om tjänsten
Christina Hedman, Chef för avdelning Återanskaffning Resmat, tfn 070-674 9680

Fackliga representanter
OFR/S, Håkan Antonsson
SACO, Pernilla Kjellgren
SEKO, Kurt Ragnarsson
Samtliga nås via växeln på telefonnummer 0589-40400

Du söker tjänsten via ReachMee genom att skicka in din ansökan med CV samt personligt brev senast 2019-05-12


--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

Då en anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Materielhandläggare till Arboga

Ansök    Maj 8    Försvarsmakten    Inköpsplanerare
Har du erfarenhet av tekniska beredningar och inköp? Har du arbetat med logistik? Har du utbildning eller erfarenhet av kemikalier? Då kan du vara den materielhandläggare vi söker! Om tjänsten Hos FMLOG får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medar... Visa mer
Har du erfarenhet av tekniska beredningar och inköp? Har du arbetat med logistik? Har du utbildning eller erfarenhet av kemikalier? Då kan du vara den materielhandläggare vi söker!

Om tjänsten
Hos FMLOG får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. 

Du kommer arbeta vid FMLOG Försörjning som anskaffar, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att planering, transport och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete.

Avdelningen Återanskaffning Resmat materielplanerar och anskaffar reservdelar och förbrukningsmateriel till Försvarsmakten. Vår uppgift är att se till att rätt materiel med rätt kvalité finns när och där den behövs. Medarbetarna har goda kunskaper om materielen samt hur statlig upphandling ska ske.

Vi söker materielhandläggare som skall arbeta inom kemimaterielområdet.

Som materielhandläggare arbetar du med varierande frågor för att skapa en effektiv försörjning av reservdelar och förbrukningsmateriel. Du behovsplanerar och genomför inköp inom avdelat område, men hjälper även till inom andra områden. Arbetsuppgifter inom logistik, teknik och inköp ingår i det dagliga jobbet och du kommer att ha kontinuerliga kund- och leverantörskontakter.
Arbetet sker till stor del i systemet PRIO (SAP).
Du deltar i möten med kunder och leverantörer vilket innebär att resor förekommer i tjänsten.

Kvalifikationer
• Du har en slutförd gymnasieutbildning, gärna med teknisk/kemisk inriktning, alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig.
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet.

Meriterande kvalifikationer
• Arbetat med frågor inom logistik, behovsplanering och/eller inköp.
• Erfarenhet PRIO/SAP
• B-körkort

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är flexibel och har förmågan att planera samt prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver ha en god samarbetsförmåga, vara självgående samt kvalitetsmedveten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som bidrar positivt till verksamhetens utveckling.

Övrigt
Tillträde snarast efter överenskommelse.
Tjänsten är placerad i Arboga och avser en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Vid frågor ber vi dig kontakta Christina Hedman på telefon 070-674 96 80.

Fackliga representanter
OFR/S, Håkan Antonsson
SACO, Pernilla Kjellgren
SEKO Försvar, Kurt Ragnarsson
Samtliga nås via växeln på telefonnummer 0589-40400


Välkommen med din ansökan senast 2019-05-29. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev.




--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre