Lediga jobb som Socionom i Arboga

Se lediga jobb som Socionom i Arboga. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Arboga som finns hos arbetsgivaren.

Socionom med erfarenhet inom missbruk och beroendeproblematik

Ansök    Nov 9    PersonalExpressen AB    Socionom
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult! Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att... Visa mer
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra socionomer är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom offentlig sektor är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra socionomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för socionomer!
Vi tror på att ha Sveriges bästa socionomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra socionomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till! Visa mindre

Familjehem/jourhem sökes

Ansök    Feb 26    Vivant Assistans AB    Socionom
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt ... Visa mer
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige!

Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest.


Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld.


I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer!

Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson.

Om uppdraget

Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.??Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.??


Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.?



Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet.

Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.?



Familjehem?

Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet.

Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.??

Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.??

En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.



Jourhem?

Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.??

För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.?

Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.??

Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.??

För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.?

Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected]

Med vänliga hälsningar

Trygga barn Vivant Visa mindre

Socionom på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Ansök    Sep 25    PersonalExpressen AB    Socionom
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult! Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att... Visa mer
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra socionomer är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom offentlig sektor är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra socionomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för socionomer!
Vi tror på att ha Sveriges bästa socionomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra socionomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till! Visa mindre

Trygga Barn - familjehem för våldsutsatta barn

Ansök    Aug 10    Vivant Omsorg AB    Socionom
OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte. Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placera... Visa mer
OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte.
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige!
Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest.
Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld.
I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer!
Hos oss får alla familjer kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson.
Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.??Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.??
Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.?
Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet.
Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.?
Familjehem?
Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet.
Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.??
Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.??
En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.
För att kunna bli familjehem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.?
Jourhem?
Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.??
För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.?
Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.??
Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.??
Ansökan?
Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor:?
Vad är din anledning till att ta an uppdraget som familjehem/jourhem för barn utsatta för våld i hemmet??
Har du egna erfarenheter av våld i nära relationer? Om ja, har du bearbetat detta??
Har du tidigare erfarenhet av barn? Antingen egna eller inom arbetet??
Har du erfarenhet av socialt arbete?
Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut din utredning så vi kan få ta del av den.
Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback???
Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget??
Hur många barn/vuxna har du möjlighet att ta emot??
Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6?
Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef.?
Rekrytering sker löpande.
Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen. Visa mindre

Arbetsledare till hemtjänsten

Ansök    Sep 26    Arboga kommun    Socionom
Vi söker arbetsledare till hemtjänsten! Arbetsuppgifter Som arbetsledare i hemtjänsten är du med och leder, planerar och strukturerar det dagliga arbetet. Du agerar som en förebild och deltar aktivt i det dagliga arbetet och utvecklingen av verksamheten. Du kommer ha ett nära samarbete med ansvarig enhetschef. Du har ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär bland annat att du genomför medarbetarsamtal och hälsosamtal. I rollen ingår att arbe... Visa mer
Vi söker arbetsledare till hemtjänsten!

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare i hemtjänsten är du med och leder, planerar och strukturerar det dagliga arbetet.

Du agerar som en förebild och deltar aktivt i det dagliga arbetet och utvecklingen av verksamheten. Du kommer ha ett nära samarbete med ansvarig enhetschef.

Du har ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär bland annat att du genomför medarbetarsamtal och hälsosamtal. I rollen ingår att arbeta med bemanning, schemaläggning och rekrytering.  

Du kommer ansvara för att vårdtagaren får det stöd den har rätt till. Du jobbar proaktivt och inkluderande för ett trivsamt arbetsklimat och för att alla på arbetsplatsen ska ha en god arbetsmiljö. Du har förmågan att skapa delaktighet i det dagliga arbetet. Du utgår från den gemensamma värdegrunden som finns i Arboga kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har god kännedom om de lagar som styr den dagliga verksamheten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning, planering och schemaläggning. För att trivas i rollen som arbetsledare behöver du ha lätt för att samarbeta och vara coachande. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är positiv och kundfokuserad och har ett intresse av kvalitets- och förbättringsarbete.  

Du är en stabil person som även under förändrade omständigheter kan behålla fokus och lugn. Du har en god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat förhållningsätt.

Villkor
Månadslön, tillsvidareanställning, individuell lönesättning.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och en rökfri arbetsplats!

Frågor om tjänsten

Enhetschef: Ann-Charlotte Groth, 0589-871 76

Bitr. Vård-och Omsorgschef Erica Persson, 0589-870 82

Fackliga representanter

Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21.
Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan

Sista ansökningsdag 2022-10-23.

Urval sker löpande under ansökningstiden.





Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker:


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga ? plats för inspiration."


Välkommen du också! Visa mindre

Projektanställd medarbetare till ’Bostad först’

Ansök    Feb 10    Arboga kommun    Socionom
Välkommen att arbeta hos oss på Individ- och familjeomsorg i Arboga. Vår verksamhet är uppbyggd på de fyra grundstenarna Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation. Vår vision är ”Vi skapar en bättre tillvaro” och har ett fokus på att göra bästa möjliga för våra invånare i kommunen. Vi arbetar aktivt för en god hälsofrämjande arbetsmiljö med bl. a. delaktighet, tydlighet och struktur, stöd i handläggningen samt en rimlig arbetsbelastning. Har vi... Visa mer
Välkommen att arbeta hos oss på Individ- och familjeomsorg i Arboga.

Vår verksamhet är uppbyggd på de fyra grundstenarna Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation. Vår vision är ”Vi skapar en bättre tillvaro” och har ett fokus på att göra bästa möjliga för våra invånare i kommunen.

Vi arbetar aktivt för en god hälsofrämjande arbetsmiljö med bl. a. delaktighet, tydlighet och struktur, stöd i handläggningen samt en rimlig arbetsbelastning.

Har vi fångat ditt intresse? Då är detta ett jobb för Dig!

Arbetsuppgifter
Individ- och Familjeomsorgen (IFO) söker en medarbetare till Vuxenenheten för tjänsten som projektanställd i ’Bostad Först’.

IFO kommer under 2023 att starta upp metoden ’Bostad först’ och stärka vårt arbete för att motverka hemlöshet. Detta arbete finansieras med ett statsbidrag från Socialstyrelsen. Målet med ’Bostad Först’ är att hyresgästen ska kunna bo kvar i sin lägenhet på samma villkor som alla andra hyresgäster. Stödet är anpassat till varje person och bygger på att individen själv är med och skapar sina mål, framtidsplaner och eventuell behandling för missbruk och/eller psykisk ohälsa. Det ställs inga krav från verksamhetens sida på att man exempelvis ska vara fri från alkohol för att behålla hyreskontraktet. Tjänsten innebär även att samverka med andra aktörer, främst bostadsföretag men även frivilligorganisationer, och upprätta avtal för lägenheter kopplade till ’Bostad först’.

Målsättningen för projektet är att de individer som beviljas insatsen får ett intensivt stöd i hemmet av dig. Du kommer tillsammans med projektledaren arbeta fram en projektbeskrivning för innehållet i projektet i Arboga kommun. Inom projektet kan du även få arbetsuppgifter med närliggande bostadssociala frågor, tex att följa upp andra boendeinsatser och/eller att utreda och besluta utifrån ansökningar om boende.

Du kommer att tillhöra IFO:s vuxengrupp som består av en teamledare, tre socialsekreterare samt fyra behandlare, som erbjuder stöd och behandling till klienter som är i missbruk, har bostadsproblem, är utsatta för våld eller utsätter andra för våld. Vi arbetar aktivt tillsammans för att nå förbättrade livsvillkor och hitta lösningar för våra klienter, i första hand i deras hemmiljö.

Inom IFO ingår också en Barn-och familjeenhet som består av en myndighetsdel och en öppenvårdsdel. Vi har ett nära samarbete internt inom IFO då vi arbetar familjeorienterat för att klienter ska ses i sin helhet och få bästa möjliga stöd och hjälp.

Vi arbetar i verksamhetssystemet ProCapita.

Vad kan vi erbjuda dig
Du kommer till en fungerande arbetsgrupp med ett nära ledarskap som arbetar aktivt med utvecklingsfrågor. Inom projektet kommer du att få vägledning av en projektledare och projektets styrgrupp.

När du börjar din tjänst hos oss får du en anpassad introduktion, oavsett om du har lång erfarenhet eller är nyexaminerad. Du får stöd i introduktionen av egen mentor, teamledare och chef, allt för att du ska få en så bra start som möjligt hos oss.

Arboga kommun erbjuder dig också flextid, friskvårdsbidrag och rökfri arbetstid!       

Egenskaper
Du skapar lätt en förtroendefull relation till klienter med behov av stöd i sitt boende. Du har förmågan att arbeta självständigt och tar initiativ till och ansvarar för en nära samverkan med interna och externa aktörer. Du ska ha lätt för att formulera dig i tal och skrift då projektet även innebär att du kommer få presentera upplägg, innehåll och resultat inför exempelvis socialnämnden samt vara delaktig i ansökan om nytt statsbidrag och redovisning av statsbidrag till Socialstyrelsen.

Som person är du mogen, trygg, ansvarsfull och stabil. Du har förmåga att bibehålla fokus även i stressade situationer. Du är utvecklingsinriktad samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, eller jämförbar högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och socialt arbete med vuxna. Meriterande är att ha erfarenhet av bostadssociala frågor och av arbete i projektform. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga samt förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och bidrar med dina kunskaper och erfarenheter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor
B-körkort krävs.

Heltid. Projektanställning; om erforderliga beslut fattas.

Tillträde efter överenskommelse.

Projektet beräknas pågå fram till år 2026. Anställningen är beroende av att statsbidrag beviljas årligen.

Lön
Månadslön och individuell lönesättning tillämpas.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontakt
Bitr. Verksamhetschef Cecilia Öhrn, 0589–871 02

Teamledare Louise Asplund, 0589- 870 72

Facklig kontakt
Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21

Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2023-02-28

Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan redan idag!





Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker:


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga ? plats för inspiration."


Välkommen du också! Visa mindre

Arbetsledare till hemtjänsten

Ansök    Jun 9    Arboga kommun    Socionom
Vi söker arbetsledare till hemtjänsten! Arbetsuppgifter Som arbetsledare i hemtjänsten är du med och leder, planerar och strukturerar det dagliga arbetet. Du agerar som en förebild och deltar aktivt i det dagliga arbetet och utvecklingen av verksamheten. Du kommer ha ett nära samarbete med ansvarig enhetschef. Du har ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär bland annat att du genomför medarbetarsamtal och hälsosamtal. I rollen ingår att arbe... Visa mer
Vi söker arbetsledare till hemtjänsten!

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare i hemtjänsten är du med och leder, planerar och strukturerar det dagliga arbetet.

Du agerar som en förebild och deltar aktivt i det dagliga arbetet och utvecklingen av verksamheten. Du kommer ha ett nära samarbete med ansvarig enhetschef.

Du har ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär bland annat att du genomför medarbetarsamtal och hälsosamtal. I rollen ingår att arbeta med bemanning, schemaläggning och rekrytering.  

Du kommer ansvara för att vårdtagaren får det stöd den har rätt till. Du jobbar proaktivt och inkluderande för ett trivsamt arbetsklimat och för att alla på arbetsplatsen ska ha en god arbetsmiljö. Du har förmågan att skapa delaktighet i det dagliga arbetet. Du utgår från den gemensamma värdegrunden som finns i Arboga kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har god kännedom om de lagar som styr den dagliga verksamheten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning, planering och schemaläggning. För att trivas i rollen som arbetsledare behöver du ha lätt för att samarbeta och vara coachande. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är positiv och kundfokuserad och har ett intresse av kvalitets- och förbättringsarbete.  

Du är en stabil person som även under förändrade omständigheter kan behålla fokus och lugn. Du har en god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat förhållningsätt.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Villkor
Månadslön, tillsvidareanställning, individuell lönesättning.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och en rökfri arbetsplats!

Frågor om tjänsten

Enhetschef: Ann-Charlotte Groth, 0589-871 76

Fackliga representanter

Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21.
Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan

Sista ansökningsdag 2022-07-10.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

 





Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker:


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga ? plats för inspiration."


Välkommen du också! Visa mindre

Arbetsledare till Åspegeln

Ansök    Maj 11    Arboga kommun    Socionom
Vi söker arbetsledare till Åspegeln! Socialförvaltningen söker dig som vill bli vår arbetsledare på demensboendet Åspegeln. Åspegeln är Arboga kommuns nya boende för dementa som öppnades våren 2021. Arbetsuppgifter Som arbetsledare på Åspegeln är du med och leder, planerar och strukturerar det dagliga arbetet. Du agerar som en förebild och deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten. Du kommer ha ett nära samarbete med ansvarig enhetschef. Du har et... Visa mer
Vi söker arbetsledare till Åspegeln!

Socialförvaltningen söker dig som vill bli vår arbetsledare på demensboendet Åspegeln.

Åspegeln är Arboga kommuns nya boende för dementa som öppnades våren 2021.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare på Åspegeln är du med och leder, planerar och strukturerar det dagliga arbetet. Du agerar som en förebild och deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten. Du kommer ha ett nära samarbete med ansvarig enhetschef.

Du har ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär bland annat att du genomför medarbetarsamtal och hälsosamtal. I rollen ingår att arbeta med bemanning och rekrytering. Arbetet omfattar också ett visst ansvar för ekonomiska uppföljningar.

Du kommer jobba med kvalitetsfrågor och ansvara för att kunden får det stöd den har rätt till. Du jobbar proaktivt och inkluderande för ett trivsamt arbetsklimat och för att alla på arbetsplatsen ska ha en god arbetsmiljö. Du har förmågan att skapa delaktighet i det dagliga arbetet. Du utgår från den gemensamma värdegrunden som finns i Arboga kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har god kännedom om de lagar som styr den dagliga verksamheten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning och personalplanering. För att trivas i rollen som arbetsledare behöver du ha lätt för att samarbeta och vara coachande. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är positiv och kundfokuserad och har ett intresse av kvalitets- och förbättringsarbete.

Du är en stabil person som även under förändrade omständigheter kan behålla fokus och lugn. Du har en god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat förhållningsätt.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Villkor
Månadslön, individuell lönesättning.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och en rökfri arbetsplats.

Frågor om tjänsten

Enhetschef: Monica Bergman, 0589-871 63

Fackliga representanter

Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21.
Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan

Sista ansökningsdag 2022-06-12.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker:


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga ? plats för inspiration."


Välkommen du också! Visa mindre

Arbetsledare till hemtjänsten

Ansök    Jun 10    Arboga kommun    Socionom
Vi söker arbetsledare till hemtjänsten! Arbetsuppgifter Som arbetsledare i hemtjänsten är du med och leder, planerar och strukturerar det dagliga arbetet. Du agerar som en förebild och deltar aktivt i det dagliga arbetet och utvecklingen av verksamheten. Du kommer ha ett nära samarbete med ansvarig enhetschef. Du har ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär bland annat att du genomför medarbetarsamtal och hälsosamtal. I rollen ingår att arbe... Visa mer
Vi söker arbetsledare till hemtjänsten!

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare i hemtjänsten är du med och leder, planerar och strukturerar det dagliga arbetet.

Du agerar som en förebild och deltar aktivt i det dagliga arbetet och utvecklingen av verksamheten. Du kommer ha ett nära samarbete med ansvarig enhetschef.

Du har ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär bland annat att du genomför medarbetarsamtal och hälsosamtal. I rollen ingår att arbeta med bemanning, schemaläggning och rekrytering.  

Du kommer ansvara för att vårdtagaren får det stöd den har rätt till. Du jobbar proaktivt och inkluderande för ett trivsamt arbetsklimat och för att alla på arbetsplatsen ska ha en god arbetsmiljö. Du har förmågan att skapa delaktighet i det dagliga arbetet. Du utgår från den gemensamma värdegrunden som finns i Arboga kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har god kännedom om de lagar som styr den dagliga verksamheten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning, planering och schemaläggning. För att trivas i rollen som arbetsledare behöver du ha lätt för att samarbeta och vara coachande. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är positiv och kundfokuserad och har ett intresse av kvalitets- och förbättringsarbete.  

Du är en stabil person som även under förändrade omständigheter kan behålla fokus och lugn. Du har en god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat förhållningsätt.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Villkor
Månadslön, tillsvidareanställning, individuell lönesättning.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och en rökfri arbetsplats!

Frågor om tjänsten

Enhetschef: Ann-Charlotte Groth, 0589-871 76

Bitr. Vård-och Omsorgschef Erica Persson, 0589-870 82

Fackliga representanter

Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21.
Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan

Sista ansökningsdag 2022-07-10.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

 





Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker:


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga ? plats för inspiration."


Välkommen du också! Visa mindre

Arbetsledare till särskilt boende

Ansök    Nov 17    Arboga kommun    Socionom
Vi söker dig som vill vara en i vårt team! Socialförvaltningen söker dig som vill bli vår arbetsledare på demensboendet Åspegeln. Åspegeln är Arboga kommuns nya boende för dementa som öppnades våren 2021. Arbetsuppgifter Som arbetsledare på Åspegeln är du med och leder utvecklingen av verksamheten tillsammans med enhetschef och ytterligare en arbetsledare. Du leder och ansvarar för arbetet med personalgrupper, vikarier, rekryteringar och mötesforum. ... Visa mer
Vi söker dig som vill vara en i vårt team!

Socialförvaltningen söker dig som vill bli vår arbetsledare på demensboendet Åspegeln.

Åspegeln är Arboga kommuns nya boende för dementa som öppnades våren 2021.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare på Åspegeln är du med och leder utvecklingen av verksamheten tillsammans med enhetschef och ytterligare en arbetsledare.

Du leder och ansvarar för arbetet med personalgrupper, vikarier, rekryteringar och mötesforum. Arbetet omfattar också visst ekonomiskt ansvar i form av redovisningar och uppföljningar.

Som arbetsledare har du ett nära samarbete med ansvarig enhetschef. Enhetschef och arbetsledare har tillsammans ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär att du kommer att hålla i medarbetarsamtal och hälsosamtal.

Du har ett kvalitativt ansvar för att kunden får det stöd den har rätt till och en god arbetsmiljö för medarbetarna. Du utgår från den gemensamma värdegrund PUMI som finns i Arboga kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har kännedom om de lagar som styr den dagliga verksamheten.

Det är meriterande om du har tidigare vana från särskilt boende, arbetsledning, rehabiliteringsprocesser och personalplanering.

För att du ska lyckas i din roll som arbetsledare behöver du ha lätt för att samarbeta och vara coachande för att skapa delaktighet. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är positiv och kundfokuserad och har ett genuint intresse för att ge god service och bra bemötande till våra kunder och andra interna och externa samarbetsytor.

Du är flexibel i ditt förhållningssätt och kan arbeta självständigt och övergripande. Du är stresstålig, uthållig och har stor empati och respekt för våra kunder. Du har en helhetssyn med god koordineringsförmåga och inger förtroende.

God förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift.

Lön
Månadslön, individuell lönesättning.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och en rökfri arbetsplats!

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Facklig kontakt
Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21.
Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-12-09.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Värdegrunden PUMI skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. PUMI är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker.


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga - Plats för inspiration"


Välkommen du också! Visa mindre

Arbetsledare till särskilt boende

Ansök    Dec 7    Arboga kommun    Socionom
Vi söker dig som vill vara en i vårt team! Tillsammans kommer vi att utforma vårt nya demensboende. Socialförvaltningen söker dig som vill bli vår arbetsledare på demensboende, Åspegeln. Åspegeln är Arboga kommuns nya boende för dementa, som kommer att öppnas 2021. Arbetsuppgifter Som arbetsledare på Åspegeln är du med och leder utvecklingen av verksamheten tillsammans med enhetschef och ytterligare en arbetsledare. Du leder och ansvarar för arbetet ... Visa mer
Vi söker dig som vill vara en i vårt team!

Tillsammans kommer vi att utforma vårt nya demensboende.

Socialförvaltningen söker dig som vill bli vår arbetsledare på demensboende, Åspegeln. Åspegeln är Arboga kommuns nya boende för dementa, som kommer att öppnas 2021.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare på Åspegeln är du med och leder utvecklingen av verksamheten tillsammans med enhetschef och ytterligare en arbetsledare.

Du leder och ansvarar för arbetet med personalgrupper, vikarier, rekryteringar och mötesforum. Arbetet omfattar också visst ekonomiskt ansvar i form av redovisningar och uppföljningar.

Som arbetsledare har du ett nära samarbete med ansvarig enhetschef. Enhetschef och arbetsledare har tillsammans ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär att du kommer att hålla i medarbetarsamtal och hälsosamtal.

Du har ett kvalitativt ansvar för att kunden får det stöd den har rätt till och en god arbetsmiljö för medarbetarna. Du utgår från den gemensamma värdegrund PUMI som finns i Arboga kommun.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har kännedom om de lagar som styr den dagliga verksamheten.

Det är meriterande om du har tidigare vana från särskilt boende, arbetsledning, rehabiliteringsprocesser, personalplanering och schemaläggning.

För att du ska lyckas i din roll som arbetsledare behöver du ha lätt för att samarbeta och vara coachande för att skapa delaktighet. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är positiv och kundfokuserad och har ett genuint intresse för att ge god service och bra bemötande till våra kunder och andra interna och externa samarbetsytor.

Du är flexibel i ditt förhållningssätt och kan arbeta självständigt och övergripande. Du är stresstålig, uthållig och har stor empati och respekt för våra kunder. Du har en helhetssyn med god koordinerings förmåga och inger förtroende.

God förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift.

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön
Månadslön, individuell lönesättning.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård. och

Vi är en rökfri arbetsplats!

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontakt
Enhetschef Monika Bergman, 0589-871 63.

Vård- och omsorgschef Cecilia von Alten, 0589-870 46.

Facklig kontakt
Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21.

Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2020-12-21.

Refnr 731/20.

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga.I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation.
Välkommen du också! Visa mindre

Arbetsledare till Strömsborg

Ansök    Maj 12    Arboga kommun    Socionom
Arbetsledare till särskilt boende Vi söker dig som vill vara en i vårt team! Socialförvaltningen söker dig som vill bli vår arbetsledare på Strömsborg. Strömsborg är Arboga kommuns särskilda boende/ korttidsboende. Arbetsuppgifter Som arbetsledare på Strömsborg är du med och leder utvecklingen av verksamheten tillsammans med enhetschef och ytterligare en arbetsledare. Du leder och ansvarar för arbetet med personalgrupper, vikarier, rekryteringar och m... Visa mer
Arbetsledare till särskilt boende
Vi söker dig som vill vara en i vårt team!

Socialförvaltningen söker dig som vill bli vår arbetsledare på Strömsborg.

Strömsborg är Arboga kommuns särskilda boende/ korttidsboende.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare på Strömsborg är du med och leder utvecklingen av verksamheten tillsammans med enhetschef och ytterligare en arbetsledare.
Du leder och ansvarar för arbetet med personalgrupper, vikarier, rekryteringar och mötesforum. Arbetet omfattar också visst ekonomiskt ansvar i form av redovisningar och uppföljningar.
Som arbetsledare har du ett nära samarbete med ansvarig enhetschef. Enhetschef och arbetsledare har tillsammans ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär att du kommer att hålla i medarbetarsamtal och hälsosamtal.

Du har ett kvalitativt ansvar för att kunden får det stöd den har rätt till och en god arbetsmiljö för medarbetarna. Du utgår från den gemensamma värdegrund PUMI som finns i Arboga kommun.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller en utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har kännedom om de lagar som styr den dagliga verksamheten.

Det är meriterande om du har tidigare vana från särskilt boende, korttidsboende, arbetsledning, rehabiliteringsprocesser, personalplanering och schemaläggning.

För att du ska lyckas i din roll som arbetsledare behöver du ha lätt för att samarbeta och vara coachande för att skapa delaktighet. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är positiv och kundfokuserad och har ett genuint intresse för att ge god service och bra bemötande till våra kunder och andra interna och externa samarbetsytor.

Du är flexibel i ditt förhållningssätt och kan arbeta självständigt och övergripande. Du är stresstålig, uthållig och har stor empati och respekt för våra kunder. Du har en helhetssyn med god koordinerings förmåga och inger förtroende.

God förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift.

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön
Månadslön, individuell lönesättning.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvårdsersättning och en rökfri arbetsplats!

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontakt
Enhetschef Seid Dujsic, 0589-871 28

Vård- och omsorgschef Cecilia von Alten, 0589-870 46.

Facklig kontakt
Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21.

Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-05-28

 

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. 


Värdegrunden PUMI skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. PUMI är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker.


"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga - Plats för inspiration"


Välkommen du också! Visa mindre

Socialt ansvarig socionom

Ansök    Sep 9    Arboga kommun    Socionom
Vi på Individ och familjeomsorgen i Arboga bygger vår verksamhet på de fyra grundstenarna Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation. Vi har fokus på att göra bästa möjliga för våra vuxna, barn och ungdomar i kommunen. Har vi fångat ditt intresse? Då är detta ett jobb för Dig! Vår socialt ansvarige socionom är tjänstledig därför behöver vi Dig som är intresserad av att arbeta med utveckling och kvalitetssäkring inom socialtjänsten. Beskrivnin... Visa mer
Vi på Individ och familjeomsorgen i Arboga bygger vår verksamhet på de fyra grundstenarna Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation. Vi har fokus på att göra bästa möjliga för våra vuxna, barn och ungdomar i kommunen. Har vi fångat ditt intresse? Då är detta ett jobb för Dig!



Vår socialt ansvarige socionom är tjänstledig därför behöver vi Dig som är intresserad av att arbeta med utveckling och kvalitetssäkring inom socialtjänsten.

Beskrivning

Du kommer att arbeta som Socialt ansvarig socionom (SAS) och ha en övergripande, strategisk och stödjande funktion för kvalitetsstyrning och kvalitetskontroll inom socialtjänstens verksamhetsområde utifrån gällande lagar och föreskrifter. Inom IFO ryms verksamheter såsom myndighetsutövning och öppenvård för vuxna och barn, biståndshandläggning och försörjningsstöd.

På arbetsplatsen arbetar vi aktivt för en god hälsofrämjande arbetsmiljö med bl. a. delaktighet, tydlighet och struktur, stöd i handläggningen samt en rimlig arbetsbelastning.

Arbetsuppgifter

I arbetet ingår bland annat;

- o att säkra att processerna för bedömning, beslut, verkställighet är ändamålsenliga och väl fungerande,
- o att ha fokus på att klienter får insatser av god kvalité som är individuellt utformade och utgår från den enskildes delaktighet och inflytande.
- o att säkra att dokumentationen förs i den omfattning som föreskrivs i lag och föreskrift.
- o att utreda avvikelser och lex Sarah-anmälningar
- o att deltaga och driva utvecklingsarbetet inom socialtjänsten

Personliga egenskaper

Som person är du mogen, trygg, ansvarsfull och stabil. Du har förmåga att bibehålla fokus även i stressade situationer. Du tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och i nära samverkan med andra.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och socialt arbete, att du kan se möjligheter och kommunicera på ett pedagogiskt, lärande och inspirerande sätt. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga samt förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och bidrar med dina kunskaper och erfarenheter.

Körkort

B-körkort krävs.

Arbetstid och omfattning

Heltid. Vikariat t o m 2021-12-31.

Lön

Månadslön och individuell lönesättning tillämpas.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Ansökan

Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!

 

Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag i rekryteringen!

 

 




Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga.


I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 000 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation.


Välkommen du också! Visa mindre

Barnföljare IFO barn och familj

Ansök    Sep 2    Arboga kommun    Socionom
Vi på IFO Barn och unga i Arboga bygger vår verksamhet på de fyra grundstenarna Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation. Vi har fokus på att göra bästa möjliga för våra barn och ungdomar i kommunen. En av våra barnföljare ska gå på föräldraledighet så nu behöver vi Dig som vill arbeta i en verksamhet som hjälper och stöttar placerade barn och ungdomar! Har vi fångat ditt intresse? Då är detta ett jobb för Dig! Beskrivning Du kommer att arb... Visa mer
Vi på IFO Barn och unga i Arboga bygger vår verksamhet på de fyra grundstenarna Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation. Vi har fokus på att göra bästa möjliga för våra barn och ungdomar i kommunen.



En av våra barnföljare ska gå på föräldraledighet så nu behöver vi Dig som vill arbeta i en verksamhet som hjälper och stöttar placerade barn och ungdomar!

Har vi fångat ditt intresse? Då är detta ett jobb för Dig!

Beskrivning

Du kommer att arbeta tillsammans med ytterligare 1 barnföljare samt 2 familjehemssekreterare.

På enheten arbetar också teamledare, mottagningssekreterare, socialsekreterare, biståndsuppföljare, familjebehandlare samt socialt ansvarig socionom. Vi arbetar aktivt för en god hälsofrämjande arbetsmiljö med bl. a. delaktighet, tydlighet och struktur, stöd i handläggningen samt en rimlig arbetsbelastning.

Arbetsuppgifter

Vi arbetar utifrån BBIC, Signs of Safety och har ett familjeorienterat arbetssätt. I arbetet ingår att, i enlighet med gällande lagstiftning, följa upp barn/ungdomar placerade i familjehem och på HVB. Du besöker barnen och har samtal med barn, vårdnadshavare, familjehemsföräldrar och HVB-personal. Du har även kontakt med godemän, särskilt förordnade vårdnadshavare och samarbetspartners inom bland annat BUP, skola/förskola och habilitering.

Du dokumenterar i vårt verksamhetssystem Procapita och skriver överväganden/omprövningar och gör utredningar gällande de placerade barnen.

Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och bidrar med dina kunskaper och erfarenheter.

Egenskaper

Som person är du mogen, trygg, ansvarsfull och stabil. Du har förmåga att bibehålla fokus även i stressade situationer. Du tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och i nära samverkan med andra.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och socialt arbete med barn och familj, att du kan se möjligheter och kommunicera på ett respektfullt sätt. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga samt förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och bidrar med dina kunskaper och erfarenheter.

Erfarenhet från att arbeta enligt BBiC och med verksamhetssystemet Procapita är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid och omfattning

Heltid. Vikariat.

Tillträde 2020-12-01 eller enligt överenskommelse.

Varaktighet t o m 2021-08-31. Ev. möjlighet till förlängning.

Lön

Månadslön och individuell lönesättning tillämpas.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontakt

Verksamhetschef Eva Lagerström, 0589–873 47

Teamledare Alexandra Carlsson, 0589- 870 86.

Facklig kontakt

Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21.

Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 2020-09-20

Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan redan idag!

 





Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga.


I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 000 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation.


Välkommen du också! Visa mindre

Arbetsledare Hemtjänst

Ansök    Okt 1    Arboga kommun    Socionom
Socialförvaltningen söker en arbetsledare till hemtjänsten inom vård och omsorg. Hemtjänsten är under omorganisation och därför är tjänsten en tidsbegränsad anställning. Tjänsten kan övergå till en tillsvidareanställning 2021. Arbetsuppgifter Som arbetsledare inom hemtjänsten är du med och leder utvecklingen av verksamheten. Du leder och ansvarar för arbetet med personalgrupper, vikarier, rekryteringar, mötes forum, visst ekonomiskt ansvar i form av re... Visa mer
Socialförvaltningen söker en arbetsledare till hemtjänsten inom vård och omsorg.

Hemtjänsten är under omorganisation och därför är tjänsten en tidsbegränsad anställning. Tjänsten kan övergå till en tillsvidareanställning 2021.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare inom hemtjänsten är du med och leder utvecklingen av verksamheten. Du leder och ansvarar för arbetet med personalgrupper, vikarier, rekryteringar, mötes forum, visst ekonomiskt ansvar i form av redovisningar och uppföljningar. Som arbetsledare har du ett nära samarbete med ansvarig enhetschef. Enhetschef och arbetsledaren har tillsammans ett personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär att du kommer att hålla i medarbetarsamtal och hälsosamtal.

En stor del av arbetet består av att planera uppdragen och bemanna med rätt kompetens samt schemaläggning. Du har ett kvalitativt ansvar för att kunden får det stöd den har rätt till och en god arbetsmiljö för medarbetarna. Du utgår från den gemensamma värdegrund PUMI som finns i Arboga kommun.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har kännedom om de lagar som styr den dagliga verksamheten.

Det är meriterande om du har tidigare vana från Hemtjänst, arbetsledning, rehabiliteringsprocesser, personalplanering och schemaläggning.

Som person har du tålamod att fullfölja en påbörjad arbetsuppgift samtidigt som du är flexibel i ditt förhållningssätt och kan arbeta självständigt och övergripande. Du är stresstålig, uthållig och har stor empati och respekt för våra kunder. Du har en helhetssyn med god koordinerings förmåga och inger förtroende.

 

Körkort
Körkort B är ett krav.

Arbetstider och omfattning
Heltid, visstidsanställning till 2021-06-30 med möjlighet till fortsatt anställning beroende på beslut om framtida organisation. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön
Månadslön och vi tillämpar individuell lönesättning.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

 

Välkommen med din ansökan!

 

 

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga.


I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation.


Välkommen du också! Visa mindre